Veelgestelde vragen (FAQ)

FAQ – Veelgstelde vragen

 

Het kan voorkomen dat niet alles direct duidelijk is. Wat zijn de verzendtijden, garantieafhandeling of hoe zit het met je privacy bij NovaCustom. Op deze pagina vind je het antwoord op de meest gestelde vragen van NovaCustom.

Heb jij een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op.

Algemene vragen

Stuur een e-mail naar [email protected] met daarin in ieder geval je ordernummer, of neem op een andere manier contact op om je bestelling te annuleren.

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, heb je 14 (veertien) dagen het recht om je aankoop te retourneren. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven, al zijn we hier wel heel benieuwd naar. Je kunt een retouraanvraag uitvoeren op een bestelling via de garantie-aanvraagpagina (je moet hiervoor ingelogd zijn). Ook kun je contact met ons opnemen via de contactpagina. De verzendkosten van het retourneren binnen die 14 (veertien) dagen zijn voor de klant.

Let er wel op dat algemene voorwaarden van toepassing zijn. Het komt er in deze op neer dat het product als nieuw is, compleet is en wederverkoopbaar is zoals jij de bestelling ook hebt ontvangen: indien het product is beschadigd, wordt waardevermindering in rekening gebracht.

Bij het verlenen van garantie gelden andere voorwaarden! Zie de garantievoorwaarden.

Bijvoorbeeld voor een bedrijf of IT-project? Stuur een e-mail met daarin details over de afnames naar [email protected] om te zien wat de mogelijkheden zijn.

De algemene voorwaarden van NovaCustom/laptopzelfsamenstellen.nl vind je hier. De privacy policy van NovaCustom/Laptopzelfsamensellen.nl vind je hier.
Uiteraard. Gelieve daarvoor contact met mij op te nemen zodat we een afspraak kunnen maken.

Betalen en factuur

Je kunt veilig en gemakkelijk betalen met iDEAL, Sofortbanking, Bancontact, PayPal, Giropay of via bankoverschrijving. Maar ook is het mogelijk om per credit card te betalen, of via een andere betaalmethode zoals KBC/CBC, Belfius of Apple Pay.

Er worden geen transactiekosten in rekening gebracht.

Een digitale versie van de factuur wordt per e-mail geleverd zodra de bestelling in behandeling is.

Wanneer elektronisch betaald anders dan per bankoverschrijving is dit direct na de betaling.

Op verzoek is een pro-forma of een papieren factuur beschikbaar.

Wanneer je een probleem ervaart bij het betalen van je aankoop, kun je de bestelling opnieuw plaatsen.

Indien je een account hebt aangemaakt bij het bestellen kan je de betaling daar alsnog afronden.

De mislukte bestelling zal worden geannuleerd. Wanneer er zich problemen blijven voordoen, gelieve contact op te nemen.

Ja – geen probleem.

Ben jij ondernemer in de EU (uitgezonderd Nederland), wil jij zonder BTW betalen en een daarbij komende 0%-BTW-factuur krijgen? Dan kun je bij het afrekenen je BTW/VAT-nummer invoeren.

*Dit moet een geldig BTW-nummer zijn die overeenkomt met de bedrijfsnaam en het land van het ingevulde factuuradres.

**Je IP-adres wordt opgeslagen ter validatie van het BTW-nummer.

***Wij zullen altijd een handmatige controle achteraf uitvoeren.

Nee. Bij het afrekenen van de bestelling kun je de bedrijfsnaam en het BTW-nummer invoeren van een bedrijf. De BTW wordt niet verrekend.

Wanneer je ondernemer bent in Nederland kun je de BTW op de factuur aan de Belastingdienst terugvragen (voorbelasting).

Er zal geen BTW worden berekend aan de kassa. Mogelijk zijn verzendkosten van toepassing. Houd er rekening mee dat het land waarin je woont BTW en/of invoerheffingen kan eisen. Informeer bij de belastingdienst van jouw land of en hoe veel invoerrechten en/of BTW er wordt geheven.

Verzending

Voor de Benelux en West-Duitsland bedraagt de levertijd 1 tot 3 werkdagen na het ontvangst van de betaling.

Voor andere landen kan dit maximaal 2 werkdagen langer duren.

Bij elke status-up-date ontvang je een e-mail. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je eveneens een e-mail met trackinginformatie om het pakket te volgen.
Voor bestellingen binnen de gehele Europese Unie worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Voor zendingen buiten de Europese Unie zal een bedrag in rekening worden gebracht. Zie de hoogte van de verzendkosten bij het afrekenen.

Uiteraard. Wanneer je een bestelling plaatst, kan je kiezen voor de optie “Afhalen in Haaksbergen”. Zodra de bestelling is afgerond, kun je een afspraak maken om je bestelling op te halen.

Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen naar de één door jou gekozen servicepunten in heel Europa van UPS. Bij het afrekenen kan je een servicepunt kiezen op basis van je postcode.

Overdag geen tijd? Een aantal UPS-servicepunten zijn tot 21.00 uur geopend.

Tip: Wanneer je overdag werkzaam bent, kun je het pakket laten bezorgen op een servicepunt bij jou in de buurt, waardoor je het pakket dezelfde dag nog kunt afhalen.

Naar alle landen van de Europese Unie, Noorwegen, Zwitserland, de Verenigde Staten van Amerika, Canada en Hongkong. Voor niet-EU-landen geldt een toeslag voor de verzending.

Garantie

Bij NovaCustom krijg je standaard altijd 36 maanden (3 jaar) garantie. Daarnaast worden de verzend- en bezorgkosten altijd vergoed in een garantieprocedure. Je zult na goedkeuring van de garantieaanvraag een verzendlabel ontvangen om je product terug te sturen. Na de garantieafhandeling ontvang je de computer zonder extra kosten terug. Veruit de meeste garantiegevallen worden binnen een week opgelost. Dat is pas service.

Nee, nee, nee! Dat zou toch te gek voor woorden zijn? Je garantie zal niet komen te vervallen wanneer je zelf een hardwareupgrade uitvoert.

Houd er wel rekening mee, dat sommige componenten niet geüpgraded kunnen worden, zoals de processor. Hardwareupgrades moeten zeker met beleid worden uitgevoerd: schade ontstaat snel bij het te onzorgvuldig openmaken van computers. Schade die aantoonbaar ontstaat als gevolg van een hardwareupgrade valt vanzelfsprekend niet onder de garantie.

Dat is vrij simpel. Neem simpelweg contact met mij op. Dat kan het best via e-mail zodat ik direct alle benodigde gegevens bij de hand heb.

De garantievoorwaarden kan je hier raadplegen.

Privacy

Wanneer je je aanmeldt voor een van de diensten vraagt de website je om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van NovaCustom of die van een derde partij. De gegevens zullen niet worden gecombineerd met andere persoonlijke gegevens.

​Wanneer je e-mail of andere berichten naar mij verzendt, is het mogelijk dat deze berichten worden bewaard. Soms vraag ik naar je persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk vragen te verwerken en je verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van NovaCustom of die van een derde partij. De gegevens zullen niet worden gecombineerd met andere persoonlijke gegevens.

Deze website maakt gebruik van “cookies” (tekstbestandtjes die op je computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over het gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van NovaCustom of die van een derde partij. Deze website wordt gebruikt om bij te houden hoe je de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.